Wilt u een makkelijke manier vinden om uw zichtbaarheid op Instagram te vergroten? Dan bent u hier op de juiste plaats! Instagram heeft besloten een dossier te publiceren waarin wordt uitgelegd hoe zijn algoritme werkt. Een interessant document waarin de aandacht wordt gevestigd op het soort publicaties dat het best werkt en op de fouten die moeten worden vermeden. Online biedt u hieronder een ontcijfering en samenvatting.
Wat zijn de elementen die het algoritme beïnvloeden?
Instagram baseert zich op drie belangrijke elementen om u relevante resultaten te bieden. Ten eerste zal het bekijken hoe u zich gedraagt op de app. Op basis van de accounts die u volgt, het soort posts dat u bekijkt en uw interactie, zal het algoritme al deze gegevens samenvatten. En dan is er de content van uw zoekopdrachten, d.w.z. de woorden die u gebruikt. Als u bijvoorbeeld zoekt naar "Roemenië", zal het algoritme proberen een overeenkomst te vinden met plaatsen, hashtags, gebruikersnamen, biografieën, enz. Ten slotte zal het populariteitscriterium de uiteindelijke weergave van de resultaten bepalen. Hoe meer likes, shares en interacties een publicatie heeft, hoe groter de kans dat ze in uw nieuwsfeed verschijnt. Samengevat: gedrag, relevantie en populariteit zijn de belangrijkste elementen voor het functioneren van het Instagram-algoritme.
Welke soort content scoort lager in de zoekresultaten?
Instagram heeft ook regels die essentieel zijn om te vermijden dat uw posts genegeerd worden door het algoritme. Een manier voor het sociale netwerk om zijn gebruikers te beschermen tegen ongewenste content, zoals:
- de promotie van make-up, parfums en andere schoonheidsproducten
- de promotie van "wonderbaarlijke genezingen", "alternatieve geneesmiddelen”
- de promotie van obscure commerciële diensten, renteloze leningen, "risicoloze" investeringen
- de promotie van expliciete of impliciete seksuele content
- de promotie van gereguleerde producten: alcohol, tabak, vaping, medicijnen, enz.
- de promotie van wedstrijden of geschenken
- dubbele content
Vermijd dit soort posts ten koste van alles om in de race te blijven op Instagram!
Wat zijn de aanbevelingen van Instagram?
Om een breder publiek te bereiken, raadt Instagram aan dat uw gebruikersnaam gerelateerd is aan uw thematiek. Daardoor hebt u meer kans om te worden opgepikt in zoekopdrachten van gebruikers. Als u bijvoorbeeld een reisbureau bent, zal het toevoegen van een vermelding van reizen u voorgesteld worden in de zoekresultaten. U kunt ook sleutelwoorden in de biografie toevoegen om uw SEO te verbeteren. Natuurlijk zal het schrijven van sleutelwoorden en hashtags in het bijschrift van een post u helpen uw zichtbaarheid te vergroten. Instagram raadt ook aan om geen hashtags in commentaren te plaatsen. Nu kent u alle trucs om uw zichtbaarheid op Instagram te bevorderen. Wilt u een boost voor uw sociale media? U kunt contact met ons opnemen om ons te laten weten wat u wilt. Wij staan klaar om naar u te luisteren!