De digitale omgeving verandert continu. Onlangs hebben webexperts talrijke rapporten gepubliceerd over de strategieën en trends die de sociale media in de nabije toekomst zullen domineren, en ze lijken het er allemaal over eens te zijn. Online geeft u een overzicht van deze belangrijke trends die het digitale landschap zullen vormgeven.
Einde van cookies van derden
Het jaar 2023 markeert het begin van de geleidelijke afschaffing van cookies ten gunste van meer veilige en privacyvriendelijke methoden. Om uw potentiële klanten te blijven bereiken en hen gepersonaliseerde ervaringen te bieden, moet u goed nadenken over methoden die niet langer afhankelijk zijn van persoonsgegevens. Een langetermijnrelatie opbouwen en investeren in social listening behoren tot de oplossingen.
Verspreiding van desinformatie
Elke speler op het web krijgt ook te maken met de groei van fake news en andere desinformatiecampagnes. Of het nu privé, institutioneel of puur commercieel is, iedereen zal hard moeten werken om ze te vermijden. Om uw reputatie te beschermen en te behouden, moet u betrouwbare, eerlijke en authentieke content publiceren en een niet aflatende "jacht" houden op op alles wat uw imago zou kunnen schaden.
De opkomst van nieuwe sociale platforms
Geconfronteerd met toenemende censuur en zorgen over de privacy van gegevens, wenden steeds meer surfers zich tot gedecentraliseerde netwerken om te communiceren. Gedecentraliseerde netwerken bieden een veilig platform voor gebruikers om met elkaar te communiceren zonder angst voor toezicht of manipulatie. Door inhoud te creëren op deze platforms kan uw bedrijf waardevolle inzichten verwerven in wat klanten willen en hoe ze met elkaar omgaan, wend u dus tot deze opkomende spelers.
Enorm potentieel van social commerce
Deze vorm van zakendoen ontwikkelt zich geleidelijk en stelt u in staat te profiteren van sociale media om uw producten of diensten te verkopen. Als u een breder publiek wilt bereiken en uw klantenbestand wilt uitbreiden, is dit een geweldige kans voor u. Met functies als direct messaging, door gebruikers gegenereerde conten en gepersonaliseerde aanbevelingen kan social commerce u nieuwe mogelijkheden bieden om op een boeiende manier met uw klanten te interageren.
Sociale media en klantervaring
De verschillende platforms zullen uiteindelijk plaatsen worden waar het eenvoudig is om met de klant in contact te treden. Ze moeten real-time ondersteuning, informatie en oplossingen voor mogelijke problemen bieden. Uw bedrijf moet kunnen inspelen op de steeds veranderende behoeften en eisen van zijn klanten. De oprichting van ondersteuningskanalen op deze platforms moet daarom deel uitmaken van uw prioriteiten voor 2023. Er is ook een verschuiving naar minder individueel gerichte en veel meer gemeenschapsgerichte communicatie. Om dit te bereiken, moet u een grondig inzicht verwerven in hun ecosystemen en interesses.
Ecoverantwoordelijkheid
De verwachtingen op het gebied van ecoverantwoordelijkheid nemen toe bij consumenten die zich bewust zijn van de klimaatzaak. Het is belangrijk om te werken aan het verkleinen van uw ecologische voetafdruk voordat u over dit onderwerp communiceert. Dit is een zeer delicate oefening, want u moet effectief zijn zonder te opportunistisch over te komen.
Kunstmatige intelligentie in het hart van metaverse en voorspellende analyse
Het afgelopen jaar is de race naar de metaverse in een stroomversnelling geraakt. Industriereuzen investeren zwaar in technologieën zoals virtual reality en augmented reality, maar ook in kunstmatige intelligentie, die een grote rol zal spelen in de toekomstige metaverse. Dit alles met als doel hun klanten een waarlijk meeslepende ervaring te bieden. Geschat wordt dat deze potentiële markt van meerdere honderden miljarden dollars na verloop van tijd zeer concurrerend zal worden. Daarom moet u overwegen of de metaverse geschikt is voor uw bedrijf, en of u de menselijke en financiële middelen hebt om erin te investeren.
Kunstmatige intelligentie wint ook aan populariteit in de wereld van voorspellende analyse vanwege het vermogen om snel grote hoeveelheden gegevens te analyseren. Veel bedrijfstakken vertrouwen al op dit soort analyses, en marketingprofessionals worden opgeroepen deze te gebruiken om markten te voorspellen, de doeltreffendheid van campagnes te voorspellen en beter geïnformeerde strategische beslissingen te nemen.
Op zoek naar een gemakkelijke manier om op de hoogte te blijven van de laatste digitale trends? Met Online kunt u de hulp krijgen die u nodig hebt en uw online aanwezigheid optimaal benutten. Stap vandaag nog in bij Online!