Tijden veranderen, waarden evolueren en dat geldt ook voor SEO. De organische trafiek heeft nog een mooie toekomst voor zich, maar moet steeds harder vechten om een plaats voor zichzelf te behouden. De concurrentie zit overal en moet worden benaderd vanuit een andere invalshoek, die van zichzelf te overtreffen.
Voorsprong op de concurrentie
Het is een illusie om te geloven dat het schrijven van teksten van 500 woorden genoeg zal zijn om relevant te blijven voor uw publiek en om uw SEO te verbeteren. Uw content moet professioneel zijn, geschreven door experts die het onderwerp goed kennen en die concrete antwoorden geven op de vragen van uw gebruikers. Een minimale aanbeveling is om ten minste 10% meer te schrijven dan uw rechtstreekse concurrent. Analyseer onderzoek, stel experimenten voor, val op met het beetje extra dat de concurrentie niet biedt.
Overtref uzelf
Om uw SEO te optimaliseren, moet u van de betreden paden af naar onontgonnen horizonten. Het is de hoogste tijd om de woordenschat van uw teksten te verbreden door niet zomaar een paar trefwoorden willekeurig op te schrijven. U moet zich eerst focussen op het menselijke, op de mensen die uw producten zullen kopen, voordat u denkt aan het voldoen aan het algoritme van de zoekmachines. Bovendien nodigen nieuwe technologieën u uit om uzelf in vraag te stellen. Wist u dat surfers meer en meer gebruik maken van voice search om informatie te vinden? U moet hiermee rekening houden en nadenken over het herformuleren van de volgorde van uw zoekwoorden om te voldoen aan de wensen van uw potentiële klanten.
Gebruikerservaring boven alles
Wees u ervan bewust dat de gebruikerservaring echt de hoeksteen van uw strategie is. Uw website moet zo goed mogelijk presteren. Ga op zoek naar broken links, optimaliseer uw foto's zo goed mogelijk, presenteer een aantrekkelijke interactiviteit, zorg ervoor dat uw website "mobile-friendly" is om de beste gebruikerservaring te bieden. Wees zo "visueel" mogelijk, gebruik afbeeldingen, grafieken, animaties, video's, slides, diavoorstellingen, etc. Zoals u hebt begrepen, zijn de trends van 2021 op het gebied van SEO het overtreffen van uzelf, nauwgezette aandacht voor de gebruikerservaring en het verslaan van de concurrentie.
Online is een merk van Proximedia N.V. dat gespecialiseerd is in het maken van websites. Treed 2021 binnen met een voorsprong op uw concurrenten, neem nu contact op met ons team van professionals.