Hoe trefwoorden kiezen
voor uw site

Uw website is tegenwoordig een essentiële tool voor de ontwikkeling van uw bedrijf. Maar de vraag is hoe u op uw verschillende pagina's een maximum aan bezoekers en potentiële kopers kunt aantrekken. Wel, dit wordt gedaan via de SEO, waardoor u bij de eerste resultaten van zoekmachines kunt verschijnen. Om goed gerefereerd te worden, moet u weten hoe u deze woorden moet kiezen. Hier zijn vier stappen om dit te realiseren.

Mots clés site internet1. Vind de juiste woorden

Een trefwoord is een woord, of meerdere woorden, dat de internetgebruiker in een zoekmachine intikt als hij of zij op zoek is naar een product, een plaats, een persoon... Dit zijn dus de termen die u zult gebruiken om uw website zo zichtbaar mogelijk te maken op Google en diens concurrenten. Het is belangrijk om deze trefwoorden zorgvuldig uit te kiezen.

Ze moeten perfect passen bij uw activiteiten. De eerste stap is om na te denken over specifieke termen, maar breed genoeg om bepaalde deuren niet dicht te gooien. Als u een schilder bent, kunt u termen gebruiken als "huisschilder", "schilderwerken", "schilderen van gevels", "interieur schilderen", "decoratie" ... Met deze termen kunt u alle producten en diensten presenteren die uw bedrijf aanbiedt.

Het is daarbij nodig om de belangrijkste trefwoorden van de bijkomstige te onderscheiden. De eerste raken het hart van uw activiteit, de tweede zijn uitdrukkingen, termen die verband houden met belangrijke concepten.

2. Een beetje hulp

Het is niet altijd gemakkelijk om te beoordelen of de door u gekozen trefwoorden de beste zijn om trafiek voor uw site te genereren. Er bestaan enkele zeer praktische hulpmiddelen. Google biedt Keyword Planner aan, waarmee u een idee krijgt van de impact die een keyword kan hebben in termen van potentiële zoekopdrachten. Er bestaan andere hulpmiddelen, zoals Kayword Tool, Ubersuggest, SpyFu... Deze tools stellen u ook in staat om het semantische veld van uw activiteiten te verbreden door trefwoorden voor te stellen waaraan u misschien niet gedacht heeft.

3. Let op voor de concurrentie

De trefwoorden moeten nauwkeurig zijn om zo snel mogelijk in te spelen op de verwachtingen van de surfers. Maar het is soms moeilijk om op te duiken in de resultaten van zoekmachines, vooral wanneer de gekozen termen zeer concurrentieel zijn. Het is bijvoorbeeld moeilijk om in de eerste tien resultaten te komen voor een term als "verkoop van kledij". Hier kan het concept van de long tail nuttig zijn.

Long tail is het gebruik van trefwoorden waarvoor weinig concurrentie bestaat. Deze maken het u makkelijker om u te onderscheiden. U zult beter zichtbaar zijn met een term als "regenkledij" in plaats van "kledij". U positioneert zichzelf anders en u trekt potentiële klanten aan die op zoek zijn naar iets specifieks, waardoor ze meer geneigd zullen zijn om het product te kopen dat u hen aanbiedt. Bij de betalende verwijzingen zullen deze ook veel minder duur zijn.

4. Raadpleeg professionals

SEO is vandaag de dag essentieel. Dit geldt des te meer bij de ontwikkeling van de e-commerce. Het is niet altijd gemakkelijk om de voortdurende ontwikkelingen op het gebied van SEO en sociale media bij te houden. In plaats van zelf te veel tijd en energie te verspillen aan opleidingen of het beheren van uw site, is het vaak beter om een beroep te doen op marketing- en communicatieprofessionals.

Dit is vaak zelfs nog rendabeler. We hopen dat u dit artikel nuttig vond. Als u nog vragen heeft, neem dan contact op met ons team. We staan tot uw beschikking. Kijk gerust regelmatig op onze site. We blijven u op de hoogte houden.

Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site