Sinds het begin van de pandemie zijn de consumptiegewoonten veranderd en meer en meer verhuisd naar het web. Mobiele marketing heeft veel winkels en bedrijven veroverd die moesten sluiten wegens de lockdown. Om het contact met hun klanten en hun activiteiten warm te houden, hebben zij zich moeten aanpassen en vernieuwen om niet ten onder te gaan. De oplossing? Hun activiteiten op het web ontwikkelen en hun digitale marketing een boost geven!
Netwerken en de telefoon
Het is slechts een kwestie van tijd voordat de telefoon onze computers vervangt. Steeds krachtiger en steeds praktischer is hij alleen al goed voor 70% van de internetverbindingen. Onvermijdelijk wordt hij de referentie voor onze sociale interacties (Messenger, Whatsapp, Tinder, enz.), onze aankopen op het web (Zalando, Uber Eats, Amazon, enz.) en onze professionele activiteiten (Zoom, Skype, Facetime, enz.). Het is dan ook niet verwonderlijk dat sociale media steeds meer aankopen van surfers genereren. Het opduiken van links naar producten in de Reels van Instagram of de oprichting van winkels op Facebook toont aan dat de netwerken een belangrijke rol spelen. Ter herinnering: 82% van de millennials zijn vatbaar voor online impulsaankopen!
Reclame en mobiel gamen
Zoals eerder gezegd, neemt de telefoon een steeds centralere plaats in ons leven in. Naarmate de technologie zich ontwikkelt, vooral met 5G, zal hij steeds krachtiger worden en steeds meer activiteiten mogelijk maken. Mobiel gamen wordt populairder dan ooit tevoren. Van 2019 naar 2020 is een toename van het aantal downloads met 15% vastgesteld. Gratis versies van online multiplayer-games gaan vaak vergezeld van reclame. Er moet dus een markt worden ontwikkeld om een jonger publiek te bereiken, dat openstaat voor deze nieuwe vormen van reclame.
Ontwikkeling van contactloze toepassingen
Ook nog voor uw telefoon zijn veel apps ontwikkeld, virtuele portefeuille-apps (Apple Wallet, Google Pay, enz.) genaamd. Dankzij het gemak en de flexibiliteit die zij bieden voor betalingen, zou deze manier van transacties steeds meer ingang moeten vinden. De dematerialisering van geld zal gemeengoed worden. Bovendien hoeft u dankzij de telefoon uw bankkaart niet meer boven te halen en loopt u dus minder risico dat deze wordt gestolen, vergeten in de winkel of geblokkeerd na een foutieve code.
Denk lokaal
De lockdown heeft ook invloed gehad op onze verplaatsingen, die sterk gedaald zijn. Er zijn nieuwe gewoontes ontstaan, zoals naar de buurtwinkel om de hoek gaan of restaurants steunen bij u in de omgeving. Het werd een tendens om de lokale economie te helpen, die heeft bijgedragen tot de heropleving van een aantal zaken en kleine zelfstandigen die geleden hebben en nog steeds lijden onder de gevolgen van de crisis. De ideale gelegenheid om uw producten en uw knowhow in de kijker te zetten en "Made in Belgium" te promoten. Leg de realiteit van vandaag uit op sociale media, toon uw situatie, deel uw verhaal.
De rol van augmented reality en artificiële intelligentie
Hun belang hoeft niet meer te worden aangetoond. Of het nu gaat om de virtual reality-app van Ikea waarmee u meubels kunt bekijken die u wilt kopen of het nut van chatbots: deze weinig gebruikte opties zullen de norm worden. Het is tijd om deze evolutie voor te bereiden om het risico tegen te gaan dat u in de nabije toekomst door uw concurrenten wordt ingehaald.
Voice Search is in opmars
Dankzij systemen als Google Home, Alexa of zelfs via uw mobiele telefoon neemt het aantal zoekopdrachten met de stem steeds meer toe. Dit is de gelegenheid om uw teksten te herwerken door ze aan te passen aan dit soort zoekopdrachten. Geef daarom de voorkeur aan titels in de vorm van een vraag om aan de verzoeken van surfers te voldoen.
Uw activiteiten een boost geven op het web met digitale marketing is geen rocket science, maar vereist een strategisch langetermijnplan. Zichzelf uitdagen, evolueren en aanpassen aan nieuwe trends maakt deel uit van het dagelijkse leven van elke onderneming en elk bedrijf. Heeft u een helpende hand nodig? Ons online webagentschap is er om u te helpen! Neem contact met ons op voor meer informatie.