5 fouten die de betrokkenheid van uw publiek
op sociale media beïnvloeden

Bent u ondanks goede content helemaal niet in staat om uw publiek te engageren? Weet u zeker dat u de juiste tactiek heeft? Controleer het zonder nog langer te wachten via onze gids met een lijst van de 5 fouten die u niet mag maken bij uw publiek.

1. Te formeel zijn

Vergeet niet dat u op sociale media zit. Daarom moet uw toon geschikt zijn voor uw publiek. U moet mensen het gevoel geven dat er geen robot achter het scherm zit. Voel u vrij om uw mening te geven, humor te gebruiken, mee te surfen op zinnen die buzz creëren, emoji’s toe te voegen, enz. Uw communicatie moet luchtiger zijn dan een persbericht.

Erreur communication engagement réseaux sociaux2. Schrijven voor zoekmachines

U moet eerst de vragen van uw publiek beantwoorden. Vergeet niet dat als u gewoon content maakt vol met trefwoorden zonder deze in de juiste volgorde te zetten, uw potentiële klanten zich genegeerd zullen voelen. Als u schrijft, praat dan over de specifieke problemen waarmee uw publiek te maken heeft en reik hen een oplossing aan.

3. Gebruiken van algemene #'s

Hashtags zijn handig om u te richten op een community die geïnteresseerd is in een bepaald onderwerp. Maar het gebruik van te generieke, te algemene hashtags zullen u niet helpen en u zal uw publiek niet kunnen engageren. Wees origineel bij het maken van een hashtag en personaliseer deze. Als u bijvoorbeeld een ecologische campagne voert, vermijd dan #savetheplanet en geef de voorkeur aan #isavetheplanet, zodat u zich kunt onderscheiden en uw eigen campagne kunt voeren.

4. Niet beantwoorden van vragen van surfers

Probeer zoveel mogelijk vragen te beantwoorden op uw sociale media, vooral negatieve commentaren. Dit zal uw publiek het gevoel geven dat u niet probeert om vervelende onderwerpen uit de weg te gaan. Integendeel, sta klaar om oplossingen aan te reiken, doe toegevingen. Neem geen toevlucht tot automatische reacties die ontevreden klanten enkel kwaad maken en hen in de steek laten.

5. Posten van ongepaste content

Het spreekt voor zich dat u moet vermijden content te posten die vulgair is, die kan choqueren of die de neiging heeft om uw publiek te verdelen. Controleer uw publicatie meerdere keren voordat u deze post. Valt het te verwachten dat ze door bepaalde doelgroepen anders wordt opgevat? Vraag om advies voordat u uiteindelijk een bericht plaatst.

U bent zich nu bewust van de 5 fouten die uw klanten tegenhouden om met u te communiceren. Het is nog niet te laat om uw communicatiestrategie te herzien met een team van deskundigen.

Bij Online zorgen we voor uw project door u de nodige hulp te bieden om uw doelstellingen te bereiken. Contacteer ons meteen.

Meer tips voor het beheren van uw sociale netwerken

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken