Social media en het commerciële:
onmisbare dagelijkse partners

Social media en het commerciële moeten sleutelelementen zijn van uw strategie voor het werven van nieuwe klanten. Gemiddeld spendeert een persoon 1u40 op social media. Dat is waarschijnlijk langer dan op uw bedrijfswebsite of aan een reclamefolder. Klanten reageren, raadplegen, denken na en informeren zich online. De consumptiegewoonten zijn drastisch veranderd nog versterkt door de lockdown. Alternatieven voor online shopping zijn echt overal geëxplodeerd. Ontdek hoe u de beste strategie kunt implementeren om de verkoop van uw bedrijf te boosten.

Waarom een e-commerce creëren?

réseaux sociaux et commerces

Het beschikken over een online winkel heeft bepaalde voordelen: -verkoop mogelijk 24 uur per dag, 7 dagen per week

  • geen tijdslimiet om de aankopen te doen
  • klant kan verschillende betalingsmethoden kiezen
  • klant kan profiteren van gelimiteerde/spontane promoties
  • u beschikt over persoonlijke gegevens van de klanten (naam, adres, e-mail, enz.)
  • mogelijkheid om artikelen aan te bevelen op basis van eerdere bestellingen
  • eenvoudig volgen van bestellingen
  • u kunt online beoordelingen van een bepaald product lezen
  • overal kan er gekocht worden

Waarom een e-commerce maken op social media

Het lanceren van een online winkel op social media heeft alle eerder vermelde voordelen, maar helpt ook om de verkoopfunnel te verkorten. Als gebruikers social media niet hoeven te verlaten om naar een externe site te gaan, is de kans groter dat de aankoop wordt voltooid. Daarom is het opzetten van winkels op Instagram of Facebook een serieuze troef voor alle bedrijven en ondernemingen die nieuwe klanten willen werven. Bovendien is het met gerichte advertenties nu veel gemakkelijker om het profiel aan te spreken dat het meest vatbaar is om het product in kwestie te kopen.

Wat moet mijn online winkel bevatten om te slagen?

Uw e-commerce moet:

  • worden gerangschikt in categorieën
  • beschikken over kwalitatieve productfiches 
  • foto’s bevatten van hoge kwaliteit en vanuit verschillende invalshoeken
  • verschillende betaalmethoden aanbieden
  • verschillende leveringsmethoden aanbieden
  • een opvallende "call-to-action"-knop hebben om de internetgebruikers tot kopen aan te zetten

Bent u klaar om een mooi verhaal te schrijven dat de connectie maakt tussen social media en het commerciële? Neem nu contact met ons op! Ons team van professionals zal u graag ondersteunen bij het bereiken van uw doelstellingen. Wees niet bang om hoog te mikken!

Meer tips voor het beheer van uw e-commerce

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken