Social media en het commerciële moeten sleutelelementen zijn van uw strategie voor het werven van nieuwe klanten. Gemiddeld spendeert een persoon 1u40 op social media. Dat is waarschijnlijk langer dan op uw bedrijfswebsite of aan een reclamefolder. Klanten reageren, raadplegen, denken na en informeren zich online. De consumptiegewoonten zijn drastisch veranderd nog versterkt door de lockdown. Alternatieven voor online shopping zijn echt overal geëxplodeerd. Ontdek hoe u de beste strategie kunt implementeren om de verkoop van uw bedrijf te boosten.
Waarom een e-commerce creëren?
Het beschikken over een online winkel heeft bepaalde voordelen: -verkoop mogelijk 24 uur per dag, 7 dagen per week
- geen tijdslimiet om de aankopen te doen
- klant kan verschillende betalingsmethoden kiezen
- klant kan profiteren van gelimiteerde/spontane promoties
- u beschikt over persoonlijke gegevens van de klanten (naam, adres, e-mail, enz.)
- mogelijkheid om artikelen aan te bevelen op basis van eerdere bestellingen
- eenvoudig volgen van bestellingen
- u kunt online beoordelingen van een bepaald product lezen
- overal kan er gekocht worden
Waarom een e-commerce maken op social media
Het lanceren van een online winkel op social media heeft alle eerder vermelde voordelen, maar helpt ook om de verkoopfunnel te verkorten. Als gebruikers social media niet hoeven te verlaten om naar een externe site te gaan, is de kans groter dat de aankoop wordt voltooid. Daarom is het opzetten van winkels op Instagram of Facebook een serieuze troef voor alle bedrijven en ondernemingen die nieuwe klanten willen werven. Bovendien is het met gerichte advertenties nu veel gemakkelijker om het profiel aan te spreken dat het meest vatbaar is om het product in kwestie te kopen.
Wat moet mijn online winkel bevatten om te slagen?
Uw e-commerce moet:
- worden gerangschikt in categorieën
- beschikken over kwalitatieve productfiches
- foto’s bevatten van hoge kwaliteit en vanuit verschillende invalshoeken
- verschillende betaalmethoden aanbieden
- verschillende leveringsmethoden aanbieden
- een opvallende "call-to-action"-knop hebben om de internetgebruikers tot kopen aan te zetten
Bent u klaar om een mooi verhaal te schrijven dat de connectie maakt tussen social media en het commerciële? Neem nu contact met ons op! Ons team van professionals zal u graag ondersteunen bij het bereiken van uw doelstellingen. Wees niet bang om hoog te mikken!