Webshop
4 musts om een product in de kijker te zetten

Wie zichtbaarheid zegt, zegt imago. Maar het imago kan niet vastgelegd worden in een foto. Er bestaan verschillende tools die u kunnen helpen om de aandacht van de internaut te trekken. Hieronder volgen vier oplossingen om de zichtbaarheid van uw producten een boost te geven.

1. Foto

Dat is natuurlijk het eerste middel om de aandacht op uw product te trekken. Je hoeft zeker niet zuinig te zijn op de beeldkwaliteit. Het is beter geen foto te tonen dan een slechte foto te publiceren waarvan de definitie kan leiden tot een teleurstellende perceptie.

Publiceer indien mogelijk meerdere foto’s van uw producten door in te zoomen op details. Hoe meer visuele informatie de potentiële klant heeft, hoe meer hij zal geneigd zijn om te kopen. Als u een product in meerdere kleuren aanbiedt, aarzel dan niet om van elke kleur foto’s te tonen.

2. 360° beeld

Enkele jaren geleden deden 360° productafbeeldingen hun intrede. Dat is ideaal voor de klant, die het voorwerp dat hij zoekt op deze manier vanuit alle hoeken kan controleren. Deze tool wordt enorm op prijs gesteld door internauten, maar moet zeer intuïtief blijven bij gebruik. U moet dus software kiezen waarmee vlot rond het voorwerp kan worden gedraaid. En dit zonder dat de internaut moet klikken op onduidelijke knoppen.

3. Video

Beeld, dat betekent ook video. Net zoals bij foto’s is het belangrijk om een uiterst professioneel imago uit te stralen. Als u een video aanbiedt, moet u de juiste belichting en een kwaliteitsvolle geluidopname verzekeren. Het is net zoals bij foto’s: als u niet de competenties hebt om een video op te nemen, doet u beter een beroep op een professional.

Het is interessant om video te gebruiken om een specifieke gebruikscontext aan te tonen. Dat zal uw inhoud dynamischer maken. Een video van een verkoper aan een tafel is niet echt sexy. Kom uit uw kantoren en kom overtuigender uit de hoek. U kunt bij momenten zelfs wat humor toevoegen. Dat kan lonend blijken.

4. Tutorial

Een tutorial is een type van video dat enorm op prijs wordt gesteld door internauten. Hij zoekt informatie over een product? Bezorg hem die op een originele en dynamische manier. Dit is de ideale gelegenheid om aan te tonen hoe efficiënt uw product is.

Tutorials worden ook vaak gebruikt om instructies te geven in geval van defecten. Ook op dat vlak moet u de internauten tegemoetkomen. Zij hebben een probleem? Bied een oplossing aan, en ze zullen u dankbaar zijn. Vermijd ook hier video’s die inderhaast worden opgenomen.

Het is ook belangrijk te weten dat u zich grotendeels tot beginners richt. U bent de specialist en u moet uw uitleg aanpassen, zodat zoveel mogelijk mensen die begrijpen. Aarzel niet om meerdere stappen en verschillende invalshoeken toe te voegen zodat alles overduidelijk is voor de internaut.

Wij hopen dat dit van pas komt voor uw professionele activiteit.

Hebt u vragen of wilt u hier verder over uitweiden? Aarzel niet om contact op te nemen met ons team. Wij staan steeds tot uw dienst.

Meer tips voor het beheer van uw e-commerce

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken