Hoe interessant is het om virtuele realiteit bij het shoppen te integreren? Als dat de vraag is die u zich stelt, dan bent u hier aan het juiste adres, want wij zullen proberen een antwoord te geven. Natuurlijk is de ontwikkeling van een dergelijke technologie nog niet voor iedereen toegankelijk. Toch heeft virtual reality serieuze marketingvoordelen.
Probeer voordat u koopt
Veel bedrijven hebben ingezien dat reclameboodschappen niet altijd volstaan. Soms is zelfs een foto niet krachtig genoeg om alle twijfel bij de consument weg te nemen. Het aanbieden van virtuele realiteit helpt om beslissingen te ondersteunen, om ze te consolideren, om snel een idee te krijgen. Het is niet langer nodig om naar de winkel te gaan om te beseffen dat een voorwerp kleiner is dan verwacht, dat deze outfit niet bij die schoenen past, dat het niet mogelijk is om een bank in deze woonkamer te plaatsen, enz. Ikea, de specialist in woningdecoratie, biedt zijn klanten al de mogelijkheid om meubels in huis te bekijken. Volvo van zijn kant biedt een proefrit in een van zijn auto's via een smartphone-app en een VR-headset. Tenslotte heeft Lacoste ook een app ontwikkeld om schoenen te passen. Deze bedrijven hebben begrepen dat virtual reality onmiskenbare voordelen heeft en de klanten kostbare tijd bespaart.
Het ervaren van uw keuze
Virtual reality gebruiken betekent ook de keuze maken om de klanten een andere ervaring dan de concurrenten te bieden. Het is zowel onderhoudend als informatief en schept veel meer een emotionele band dan een eenvoudige reclameboodschap. Door de klant in het middelpunt van zijn keuze te plaatsen wordt het gevoel versterkt eigenaar te zijn van de waarden van het merk. En laten we het niet onder stoelen of banken steken, het is een mooie manier om de capaciteiten en de durf van het bedrijf te tonen!
In welke sectoren kan virtual reality helpen bij het winkelen?
Virtual reality biedt ongelooflijke mogelijkheden in verschillende sectoren, zoals de gezondheidszorg (om artsen op te leiden), videospelletjes (om de gamer helemaal onder te dompelen), in de cultuur (om musea te bezoeken), terwijl anderen het kunnen gebruiken om hun verkoop en hun relatie met de klanten te verbeteren.
- Verkoop
Niet alleen creëert virtual reality krachtige en boeiende ervaringen, maar ze stelt ons ook in staat om te zien of een voorwerp aan de verwachtingen van de klant voldoet. Of het nu de kleur is, de grootte, de manier waarop het in huis past, enz. Maar dat is nog niet alles. Bedrijven zouden ook rondleidingen in hun winkels kunnen aanbieden. Een gelegenheid voor de klant om beter zijn weg te vinden, de indeling van de winkel te begrijpen, precies te weten waar hij heen moet om geen tijd meer te verliezen met ronddwalen in de rijen, snel voorwerpen te vinden per afdeling, enz. Bovendien zou het met virtual reality mogelijk kunnen worden om alle informatie over een voorwerp, kledingstuk of meubelstuk weer te geven door het via een app te scannen. Die zou alle nodige informatie kunnen weergeven: prijs van het voorwerp, herkomst, advies voor gebruik, soort materiaal, ecologische index, enz. - Architectuur en binnen- en buitenhuisdesign
Wat is er interactiever dan uw toekomstige kopers de gelegenheid te bieden het huis dat u te koop aanbiedt te bezichtigen? Zij kunnen genieten van een 360°-zicht op het terrein en zich al een idee vormen van de ruimte. Bovendien kunnen bedrijven die gespecialiseerd zijn in binnenhuisarchitectuur decoratieve voorwerpen aanbieden, filters om behang te bekijken, de kleur van uw keuken te veranderen, enz. Dat is nog niet alles, want tuinaannemers zouden dat ook kunnen doen met de aanleg van de tuin: struiken, heesters, vijver, bloemperken, enz. De mogelijkheden zijn eindeloos! - Toerisme
Reisbureaus hebben alle belang bij de ontwikkeling van virtual reality. Zij zouden hun klanten immers de mogelijkheid kunnen bieden de hotelkamers te bekijken die zij willen boeken. Het is niet langer onmogelijk dat sommige sites onderdompelende ervaringen bieden over de omgeving, het uitzicht vanuit het hotel of de mooiste stranden in de buurt. Hetzelfde geldt voor excursies: wandelen in de bergen, bootje raften, duiken, enz. Genoeg om de twijfelaars echt te overtuigen!
Virtual reality in shopping is een echte toegevoegde waarde voor veel bedrijven en ondernemingen. Het is tijd voor een revolutie, een heruitvinding van het online winkelen. Wilt u uw concurrenten een stap voor zijn? Online biedt u de mogelijkheid om een hypermoderne website te maken en uw sociale media feilloos te beheren. Kom en bespreek uw project met ons!