U ontsnapt niet aan een tijdsinvestering als u uw professionele website wilt optimaliseren. Maar er zijn effectieve methodes om gratis (of bijna gratis) een hoger rendement te behalen. Hier zijn enkele eenvoudig toepasbare tips, afhankelijk van de gebruikte media.
1. Facebook: de onmisbare schakel
Verwaarloos het belangrijkste en krachtigste sociale netwerk niet, want er valt niet aan te ontkomen. Maak een verzorgde professionele pagina en update deze regelmatig. Let erop dat u uw volgers niet lastigvalt of overweldigt en dat u bepaalde verwachtingen schept. Neem de tijd om met uw contacten te communiceren.
2. Google My Business: uw lokale etalage
Maak van uw presentatiefiche een leuk en volledig eerste contact van uw bezoekers met uw activiteiten. De informatie moet volledig (locatie, openingstijden, links...) en relevant (trefwoorden, updates, kwaliteitsbeschrijving...) zijn. Draag zorg voor het visuele aspect en voer regelmatig veranderingen uit.
3. Instagram: het bedrijfsimago
Instagram is belangrijk bij het opbouwen van het imago van een bedrijf, maar het is ook een omgeving waarin u gemakkelijk kunt verdwalen: blijf gefocust op uw doelstellingen. Gebruik gerichte #'s en vertel een verhaal. Story’s zullen u in staat stellen om uw visibiliteit verder uit te bouwen. Wees interactief en consistent.
4. Twitter: een plek om te veroveren
Ook hier geldt dat u toegankelijk en responsief moet zijn. Twitter is een terrein dat moet worden ontgonnen voor bedrijven, maar de regels moeten worden gerespecteerd: beknoptheid, duidelijkheid, regelmatige aanwezigheid, maar niet overdreven. Plaats niet enkel posts, maar maak ook links met degenen die reageren op uw tweets, zoek uw huidige en potentiële klanten.
5. LinkedIn: voor professioneel gebruik
Uw CV is vaak de toegangspoort tot een professionele relatie. Reden te meer om het visueel perfect te maken. Update het regelmatig en zorg voor een natuurlijke verwijzing, zoals bij uw site. Zoek de contacten die uw bedrijf een boost kunnen geven.
6. Het echte leven: klassiek en tijdloos
Omdat u een sociaal leven hebt buiten de sociale media, blijft het visitekaartje een effectieve manier om indruk te maken en gesprekken te verlengen. Zolang u maar niet overdrijft. Leg de nadruk op de tekst en de zichtbaarheid ervan en denk na over het afstemmen van de informatie. Gebruik kwaliteitspapier, want een kaartje is net zo tastbaar als het leesbaar is.
Er zijn andere manieren om uw site te verbeteren. Aarzel niet om u te laten bijstaan door onze teams.