Heeft u besloten een online winkel op te zetten, maar weet u niet wat de componenten van een aantrekkelijke site zijn?
Er zijn talrijke kenmerken van een goede e-commercesite, die er vooral voor zorgen dat u meer verkoopt en een optimale gebruikerservaring krijgt.
Snelheid
Een goede e-commercesite moet heel erg snel zijn, zodat u tijdens het laden niet te veel gebruikers verliest.
Zorg ervoor dat alle media-content wordt geoptimaliseerd, zodat uw klanten niet te veel afhaken.
Kwalitatieve foto’s
U moet uw site verrijken met foto's. Deze moeten visueel mooi en goed geproportioneerd zijn. Aarzel niet om het artikel dat u wilt verkopen vanuit verschillende invalshoeken te presenteren en de mogelijkheid toe te voegen om op de foto in te zoomen.
Het is ook goed om het artikel in een decor te presenteren, zodat de klanten beseffen hoe groot het werkelijk is.
Mobile-friendly
Tegenwoordig worden de meeste aankopen via sociale media gedaan via de smartphone. Daarom is het van essentieel belang dat uw site aangepast is aan smartphone-navigatie.
Ze geeft een volledige weergave van uw winkel en maakt de navigatie intuïtiever.
Relevante productbeschrijvingen
Productbeschrijvingen bieden extra informatie voor klanten, maar zijn ook essentieel voor het verbeteren van uw online SEO. Met slim gekozen trefwoorden trekt u klanten aan die op zoek zijn naar een bepaald artikel:
"avondjurk", "nachtlampje", "luchtbevochtiger", enz.
Zoekbalk
Het is zo veel handiger om te kunnen zoeken in plaats van minutenlang rond te zwerven op zoek naar een specifiek artikel.
Categorieën toevoegen is ook een effectieve manier om een item terug te vinden.
Duidelijke en nauwkeurige prijzen
Sommige sites verbergen liever de prijzen, maar dit geeft de winkel een slecht imago.
Klanten worden achterdochtig en dit zal hen wegjagen. De prijs moet goed geaccentueerd zijn om misverstanden te voorkomen.
Verschillende betaalmethoden aanbieden
Het verdient de voorkeur om uw klanten meerdere betaalmogelijkheden aan te bieden om te voorkomen dat ze afhaken als hun voorkeursmethode niet beschikbaar is.
Vergeet ook nieuwe alternatieven niet, zoals Google Pay, Apple Pay of Paypal.
Call-to-action knop
Als u intenties wilt omzetten in een aankoop, is een verkoopknop een must. "Reserveren", "Bestellen", "Toevoegen aan winkelwagentje" zijn prikkels die moeten worden gebruikt om de verkoop te stimuleren.
Zet ze groot genoeg (handiger om met een smartphone in te drukken), maak ze in felle kleuren en zorg dat ze opvallen.
Complementaire producten aanbieden
Aarzel niet om uw klant vóór het afrekenen een extra artikel voor te stellen dat hem of haar waarschijnlijk zal interesseren.
"Wilt u een dessert?", "Mensen die dit product kochten, vonden dit ook lekker", enz.
Gebruik van een chatbot
Het gebruik van een chatbot is een goed idee om vragen van klanten te beantwoorden door ze op weg te zetten als ze hulp nodig hebben.
Hiermee kunt u eenvoudige vragen afhandelen of de surfer doorverwijzen naar de meest geschikte pagina voor zijn of haar probleem. Dit helpt ook om de vragen te sorteren die uw mailbox kunnen belasten.
Gebruik van productbeoordelingen
Uw klanten zullen geneigd zijn veel belang te hechten aan de beoordelingen die door klanten worden achtergelaten. Bewaar ze zodat potentiële kopers geïnspireerd of overtuigd kunnen worden door het product in kwestie.
De kenmerken van een goede e-commercesite zijn u niet langer onbekend.
Nu is het tijd om te beginnen! Wees gerust, u staat er niet alleen voor, u kunt rekenen op de hulp van Online en zijn team van experts. Neem contact met ons op voor meer informatie.