Welk soort posts werkt voor
uw sociale media?

Wie onlinecommunicatie zegt, denkt meteen ook aan SEO en publiek. Er zijn strategieën om deze te versterken. Het is echter niet altijd gemakkelijk om te weten welk type posts werkt voor sociale media. Daarom hebben wij besloten u een handje te helpen met onze tips om het internet de baas te worden!

Publication réseaux sociauxPubliceer positief nieuws

Na een meer dan deprimerend 2020 en begin 2021 snakken de mensen naar wat gemoedsrust en goed nieuws. Aarzel niet om u te onderscheiden van uw concurrenten door positief nieuws te posten! Van de verjaardagen van uw werknemers tot de aankoop van elektrische fietsen, alles is goed om in de verf te zetten! Wens ook fijne feesten toe naargelang de actualiteit (Kerstmis, Ramadan, zomervakantie, Moederdag, de overwinning van België op het Europees kampioenschap voetbal, enz.).

Partnerschap met een ander merk

Om ten volle van deze samenwerking te profiteren, kunt u best een merk kiezen dat u niet in de weg loopt en niet met u concurreert. Op die manier kunnen beiden profiteren van elkaars publiek om aan visibiliteit te winnen. Bijvoorbeeld: als u een restaurant hebt, werk dan samen met een ecologische bezorgdienst.

Doe een beroep op influencers

Het ideale is om een influencer te vinden die past bij de waarden van uw merk. Die zal nieuws over uw merk delen en uw producten testen in ruil voor een percentage van de verkoop. Als u zwangerschapskledij verkoopt, laat ze dan testen door een mama-influencer. Gegarandeerd resultaten en dit zonder al te veel moeite!

Schotel afspraken voor

Wat is een betere manier om uw publiek aan u te binden dan hen regelmatig afspraken voor te schotelen? U kunt een publicatieplanning opstellen om te laten weten wanneer u dergelijke content vrijgeeft: podcast, live, tutorial, interview, enz. Een efficiënte manier om fans te winnen en een speciale relatie met hen te onderhouden!

1. Live video’s
Het voordeel van video is dat ze veel gemakkelijker de aandacht van internetgebruikers trekt dan een artikel. Bovendien is dit over het algemeen boeiender en levert het commentaar op. Opent u een zaak? Lanceert u een product? Houdt u een persconferentie? Doe het live!

1.a. Vraag-antwoord
Waarom plant u geen vraag- en antwoordsessie met uw fans? Zo kunt u zichzelf vermenselijken en een gezicht op uw merk kleven. Het belang van dit soort video’s is om uw publiek, hun angsten en verwachtingen te leren kennen. U vergroot snel de bekendheid van uw bedrijf of onderneming. Bovendien kunt u, als uw team groot is, meerdere FAQ-sessies houden om nog meer trafiek te genereren!

1.b. Interviews
Het uitnodigen van een professional, expert of influencer kan een geweldige manier zijn om mensen aan te trekken en interactie met uw gast te creëren. Maak daarop gebruik van een live op Instagram, Facebook of Twitter om de betrokkenheid te vergroten.

Gebruik enquêtes

Mensen worden graag om hun mening gevraagd. Waarom niet gebruikmaken van dit feit om hen via enquêtes te ondervragen? Welke dienst verkiest u? Hoe kunnen we ons product verbeteren? Wat is uw favoriete kleur voor dit product? Een eenvoudige en doeltreffende manier om de interactie te vergroten.

Lanceer prijsvragen

Een beroep doen op de creativiteit van uw fans is ook een manier om de interactie en betrokkenheid te vergroten. Als u uw fans vraagt creatief te zijn, zullen zij organische content voor u genereren! Vergeet niet de winnaars te bedanken met kortingen, gratis producten of exclusieve previews. Het is een geweldig idee om nieuwe volgers te krijgen, zonder veel moeite.

Gebruik door gebruikers gegenereerde content

U kunt ook op zoek gaan naar mensen die u op sociale media taggen wanneer ze een dienst of product gebruiken! Dit is een goede gelegenheid om reclame te maken, zonder het echt te doen. Vergeet niet de mensen om toestemming te vragen voordat u hun foto of video gebruikt. Zorg ervoor dat u relevant en consistent blijft met uw redactionele lijn. Wij adviseren u de 80-20 regel toe te passen. 80% standaard content (informatief en onderhoudend) en 20% promotionele content.

Gebruik populaire hashtags

Soms is het goed om mee te surfen op de trends! Zoek naar trending hashtags en gebruik ze verstandig om een boost te krijgen. Wees echter op uw hoede voor overdreven controversiële, gevoelige of politieke actuele onderwerpen. Blijf weg van slechte buzz.

Verwen uw volgers

Geef uw fans het respect dat ze verdienen. Als ze op u roepen, beantwoord hun vragen. Er is niets frustrerender voor een fan dan genegeerd te worden. Steek uw energie in het vinden van een oplossing voor hun probleem.

Door een langetermijnstrategie te ontwikkelen, krijgt u een beter overzicht. Als gevolg daarvan wordt het voor u gemakkelijker om te weten welk type berichten werkt voor uw sociale media. Aarzel niet om ons advies te vragen over uw online strategie. Neem meteen contact op met ons team van experts!

Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site