Drie belangrijke principes voor het beheer
van de uitschrijvingen voor uw newsletters

"We gaan uit elkaar, we gaan uit elkaar...

Na zoveel dromen

Zoveel mooie dromen

We gaan uit elkaar, we gaan uit elkaar...

Maar ik smeek je,

Laten we goede vrienden blijven!"

 

Dit liedje, gezongen door Michèle Torr in de jaren '60, kan vandaag de dag worden toegepast op het uitschrijven voor een newsletter. Het is natuurlijk verleidelijk om te proberen zoveel mogelijk contacten en abonnees te behouden. Maar het is contraproductief om drempels in te bouwen voor het uitschrijven.

Als de bezoeker de indruk krijgt dat u hem gegijzeld heeft, dan zal hij een hekel hebben aan u en uw merk, en kan hij zelfs een negatief beeld van u krijgen en verspreiden. Het beste is dus om heel duidelijk te zijn over de mogelijkheid om geen informatie meer per e-mail te willen ontvangen.

1. Hier is de uitgang!

Désinscription NewsletterU heeft de bezoeker op een duidelijke manier uitgenodigd om zich te abonneren op uw newsletter. De manier om uit te schrijven moet net zo duidelijk zijn.

Met een knop in het midden van of bovenaan de pagina. Door zo open te zijn, geeft u de abonnee de boodschap dat hij of zij volledig vrij is. U staat tot hun dienst... zolang ze u nodig hebben.

2. Emotie en humor

Dramatiseer het uitschrijven niet te veel om te voorkomen dat uw contact de indruk krijgt dat u hem een schuldgevoel wil aanpraten. Gebruik twee soorten berichten om de ervaring minder onaangenaam te maken voor uw abonnee: emotie of humor.

U kunt berichten gebruiken zoals: "Het spijt ons dat u ons verlaat" of "Zouden we u teleurgesteld hebben?". U hebt spijt van de band die verloren gaat, maar u probeert een gevoel van verbondenheid met uw abonnee te behouden.

Humor kan formuleringen opleveren als: "We geven u uw vrijheid terug" of "Is het nu helemaal voorbij tussen ons? Voel u vrij om in de toekomst naar ons terug te keren.”

3. Alternatieven

Hoewel de procedure om uit te schrijven niet lang en ingewikkeld mag worden gemaakt, zijn er eenvoudige alternatieven. U kunt inhoudelijke aanpassingen voorstellen.

De abonnee kan dan het aantal mails beperken dat hij of zij zal ontvangen en de onderwerpen die daarin aan bod komen. Stel een duidelijke en gedetailleerde lijst voor, die uw contact onmiddellijk zal aanspreken.

U kunt uw abonnee ook aanmoedigen om met u in contact te blijven, maar dan wel via een ander e-mailadres , dat persoonlijker is of dat beter overeenstemt met het gebruik voor commerciële berichten. Door deze drie hoofdprincipes te volgen, behoudt u een bevoorrechte band met potentiële klanten. Dit is essentieel voor het imago van uw bedrijf.

Als u vragen heeft over dit onderwerp of als u advies nodig heeft bij het beheer van uw newsletters, staat ons team van marketing- en communicatieprofessionals tot uw beschikking.

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken