U staat aan het hoofd van een bedrijf, een winkel of een kleine onderneming en u zou uw omzet graag zien stijgen? Heeft er ooit aan gedacht om een e-commerce op te zetten? Toegang tot het internet is steeds wijder verspreid, sneller met 5G en zal dat waarschijnlijk nog meer zijn met 6G. Dankzij onze mobiele telefoons en computers, waarvan de prestaties alsmaar toenemen, is online winkelen gemeengoed geworden. Wie heeft in 2021 nog nooit via het internet gekocht?
Wat zijn de voordelen van een online winkel?
1. Toegankelijkheid
Het hebben van een e-commerce heeft vele voordelen waarvoor u niet ongevoelig zult kunnen blijven. Ten eerste is de toegang gegarandeerd, 24 uur per dag, 7 dagen per week! Dit lijkt misschien niet verrassend, maar in werkelijkheid biedt u dankzij deze permanente openingsuren de Internetgebruikers de mogelijkheid om op elk moment hun inkopen te doen. In een fysieke winkel verliest u na sluitingstijd kansen om te verkopen.
2. Minder beperkingen
Als u online minder verkoopt dan via de winkel, trekt u toch meer klanten per dag aan. Daarom zal uw omzet op de lange termijn waarschijnlijk aanzienlijk stijgen. Bovendien heeft online winkelen geen last van de beperkingen inzake de gezondheidssituatie: 1,5 meter afstand, lange rijen, beperkt aantal mensen per winkel, enz.
3. Gegevens en statistieken
Dankzij goede reclamecampagnes kunt u gemakkelijk klanten aantrekken via sociale media. De controle van de statistieken zal u in staat stellen het doel bij te stellen als uw reclame niet goed genoeg presteert. Uiteraard zal het openen van een e-commerce het u gemakkelijker maken om gegevens van uw klanten te verkrijgen (naam, adres, e-mail, enz.) die u kunt gebruiken om hen een gepersonaliseerde follow-up aan te bieden volgens hun smaak en kooptrends.
Uw content zal gepersonaliseerd worden voor elke klant. Een koopje om klanten te binden met hun lievelingsartikelen. U hoeft alleen maar te werken aan de optimalisatie van uw online winkel om uw visibiliteit op het internet te verhogen!
Wat zijn de kwaliteiten van een goede e-commerce?
U moet in gedachten houden dat het openen van een e-commerce niet zo eenvoudig is als het lijkt. Er moet vooral voor worden gezorgd dat aan verschillende criteria wordt voldaan om er geen flop van te maken.
1. Voorraadbeheer
Het hebben van een online winkel vereist een nauwkeurig voorraadbeheer. Welke producten moeten het eerst beschikbaar zijn? Welke werken het best? Hoe raakt u de resterende voorraad kwijt? Deze strategie moet worden uitgewerkt om te voorkomen dat de voorraad op het slechtst mogelijke moment uitgeput raakt.
2. Levering
Als u wilt rivaliseren met uw concurrenten, moet u zorgen voor de snelst mogelijke levering aan de beste kwaliteit. Veel mensen maken hun aankoop niet af wegens onredelijk hoge leveringskosten. Is het niet relevanter om boven een bepaald bedrag een gratis levering aan te bieden? Uw leveringsgebied beperken om goedkoper te kunnen leveren? Het is aan u om te beslissen wat voor uw bedrijf het meest efficiënt is.
3. Verschillende betalingsmogelijkheden
Het voordeel van online winkelen is de mogelijkheid om een variatie aan betaalmethoden te gebruiken. De meest gebruikte in België zijn kredietkaarten (Visa en Mastercard), debetkaarten (Bancontact) en elektronische portefeuilles (Paypal, Google Pay).
4. Visueel aantrekkelijk
U hebt maar één kans om online te overtuigen. In een winkel bekijkt de consument het lievelingsartikel graag van alle kanten, u moet diezelfde mogelijkheid bieden. Hiervoor hebt u kwaliteitsfoto's nodig, die uw producten in de verf zetten, goede belichting, verschillende invalshoeken om de kleinste details van het object te laten zien.
5. Promoties
Alle online bedrijven zorgen voor een stormloop wanneer zij promoties aanbieden. Bovendien is het met het versturen van gepersonaliseerde e-mails gemakkelijk om de juiste persoon voor een bepaald type product aan te spreken. Tijdelijke aanbiedingen zullen u in staat stellen om urgentie te creëren en helpen de aankoopactie te concretiseren. Het benadrukken van specifieke producten voor elke klant bevordert de loyaliteit en trouw.
6. Eenvoudige navigatie
Wat is er frustrerender dan een online winkel te vinden die weergaveproblemen heeft, niet geoptimaliseerd is, te traag is om zijn producten te laden of gewoon niet geschikt is voor navigatie op mobiele telefoons. Uw website moet professioneel zijn om uw klanten een kwalitatieve ervaring te bieden.
Hoe kan Online mij helpen met mijn doel?
Bij Online N.V. bieden wij u digitale oplossingen aan, aangepast aan uw behoeften. Wij bieden een "E-commerce"-formule aan om de online verkoop aan te vatten! Dit pakket bevat veel gratis modules om aan ieders behoefte te voldoen, een SSL-Certificaat (HTTPS), gratis opleiding en de hulp van een technicus om uw e-commerce te voltooien. Er zijn verschillende opties beschikbaar en deze kunnen aan uw wensen worden aangepast. U wilt profiteren van het maken van een e-commerce volgens de allerlaatste technologie? Neem nu contact op met ons team van experts of vraag een offerte aan voor ons E-commerce-pakket!