Zoals we weten, is sinds de COVID-19-crisis de manier waarop wij consumeren en kopen veranderd. Sommige bedrijven hebben dit begrepen door bijzondere aandacht te besteden aan de thuisbezorgingsopties voor hun e-commerce.
Loyaliteit en tevredenheid
Onlangs heeft het platform voor leveringsbeheer FarEye een studie uitgevoerd over het winkelen van consumenten. Daaruit blijkt dat online winkelen nog altijd even populair is, ondanks het "einde" van de gezondheidscrisis, en dat de leveringservaring van essentieel belang is om klantenloyaliteit op te bouwen. Volgens de studie dragen leveringsproblemen en slechte communicatie bij tot slechte klantenervaringen. De gevolgen zijn schrijnend: verlies van geloofwaardigheid, geringe tevredenheid en verbroken loyaliteit. Vooral op deze vlakken worden de consumenten steeds veeleisender.
Sterke statistieken
FarEye geeft aan dat 36,8% van de kopers niet geaarzeld heeft om van mening te veranderen over een merk nadat ze problemen met de levering hadden ondervonden. Bovendien vindt 25% van de ondervraagden dat er behoefte is aan realtime ordertracking. Zij willen gedurende het hele proces (van aankoop tot daadwerkelijke levering) meldingen van hun bestelling krijgen. Hoewel 30% van de mensen aangeeft bereid te zijn opnieuw naar de winkel te gaan om aankopen te doen, geeft 65% van de onlineshoppers de voorkeur aan thuisbezorging.
Kwalitatieve ervaring is vereist
Als u zich van de massa wilt onderscheiden, moet uw e-commerce een leveringservaring bieden die aan de verwachtingen van de klanten beantwoordt. Zo bouwt u klantenbinding op en vergroot u uw reputatie en geloofwaardigheid. FarEye legt ook uit dat 37% van de mensen het product wil "uitproberen" alvorens het te kopen. Reden te meer om alles in het werk te stellen om een leuke, vernieuwende en meeslepende ervaring te bieden: maak foto's van het product vanuit alle hoeken, gebruik virtual of augmented reality om het voorwerp thuis in beeld te brengen, voeg getuigenissen van klanten toe, video tutorials om te laten zien hoe het werkt, enz.
U heeft het begrepen, levering en e-commerce zijn onafscheidelijk als u uw bedrijf wilt ontwikkelen en de klantenervaring en -tevredenheid wilt verbeteren. Een helpende hand nodig om uw online winkel te lanceren? Neem contact met ons op en vertel ons over uw project!