Wist u dat wanneer u de lay-out (of de opmaak) van uw website wijzigt, u het risico loopt dat dit gevolgen heeft voor de SERP's, de resultatenpagina's van de zoekmachines?
Bevestigd door webmaster van Google
John Mueller, senior webmaster voor trendanalyse bij Google, heeft gezegd dat veranderingen in de lay-out van een website invloed kunnen hebben op de positionering of de ranking in zoekmachines.
”Het wijzigen van de lay-out van uw pagina's kan de zoekresultaten beïnvloeden. Dit is iets waaraan mensen actief werken door aandacht te besteden aan de SEO-pagina's. Denk daarom na over hoe u een titel op een pagina correct kunt bepalen, hoe u goede interne links kunt maken, hoe u meer content aan het artikel zelf kunt geven. Dit alles kan de SEO beïnvloeden. U kunt die aanpassen, maar zorg ervoor dat al het andere ook goed werkt."
Controleer de interne links zorgvuldig
Hoewel de URL en de structuur hetzelfde blijven, is het ontwerp van invloed op de resultaten in de SERP’s. U moet dus goed controleren op updates in de CSS en de verschillende HTML-elementen. Het is daarom nodig om nieuwe URL's en directe links aan te maken om "Error 404" te vermijden, wat voor een vertrouwensbreuk tussen de gebruiker en uzelf kan zorgen. Daarom is het essentieel om uw interne links goed te structureren. Als u bijvoorbeeld een te specifieke naam aan uw URL geeft en u verplaatst deze naar een andere categorie, dan heeft deze geen betekenis meer. Als u ze generiek houdt, zal het gemakkelijker zijn om ze in nieuwe categorieën en subcategorieën te plaatsen.
Wilt u beginnen met het maken van een website? Dan is er niets makkelijker dan contact op te nemen met ons team van professionals. Online is een merk van Proximedia N.V., dat al meer dan vijf jaar gespecialiseerd is in het ontwerpen van websites.