Wat moet er in de FAQ
van uw website staan?

Wilt u de gebruikerservaring verbeteren van uw website? Wilt u de navigatie vlotter laten verlopen en de omzetting van intenties in aankoopacties verhogen, uw potentiële klanten geruststellen en hen de transparantie bieden die ze verdienen? Heeft u er ooit aan gedacht een pagina met veel gestelde vragen (FAQ) te maken? Een eenvoudige manier om de twijfels en vragen van surfers te beantwoorden. Ontdek in ons artikel wat de FAQ van uw website moet bevatten.

Waarom heeft u een FAQ nodig?

Er zijn verschillende redenen waarom u een FAQ zou moeten maken: de werking van uw site of een nieuwe app, de komst of wijziging van een dienst, details over een product, enz. Antwoorden geven aan surfers zal hen geruststellen en het vertrouwensniveau verhogen dat zij aan u toeschrijven. Internetgebruikers waarderen een bedrijf, onderneming, zaak of persoon die transparant met hen is.

Welke vragen moet ik in mijn FAQ opnemen?

Om een idee te krijgen van wat u in uw FAQ moet opnemen, zijn er verschillende technieken. Ten eerste kunt u op zoek gaan naar trefwoorden die met uw onderwerp te maken hebben. U kunt gebruikmaken van de Keyword Magic Tool, een handige tool voor het weergeven van trefwoordsuggesties. Over suggesties gesproken, die van Google kunnen u op het spoor zetten van te beantwoorden vragen. Ten slotte kunt u bij de klantenservice informeren welke vragen het vaakst gesteld worden.

Hoe moet ik de vragen beantwoorden?

Wees zo duidelijk mogelijk, beknopt en nauwkeurig. Idealiter wilt u de angsten en zorgen van potentiële klanten wegnemen. Sommige vragen kunnen u in verlegenheid brengen, maar u kunt ze best beantwoorden om geruchten of misverstanden te voorkomen. Als iemand bijvoorbeeld heftig op u reageert en informatie verspreidt die onjuist is. Daarom is het verstandiger om zelfs boze vragen te beantwoorden om uw geloofwaardigheid te behouden en uw professionaliteit te verstevigen. Vergeet niet tegen wie u praat: het zijn uw klanten, geen aandeelhouders. Het is verstandig om uw punt zoveel mogelijk te verduidelijken.

Wat is de plaats van de FAQ op mijn site?

Uw veel gestelde vragen moeten zichtbaar en opvallend zijn. Vergeet niet dat uw publiek misschien niet gewend is aan het internet, des te meer een reden om deze in de kijker te zetten. U kunt ook de schema.org-tag gebruiken om uw FAQ in te voegen in resultatenpagina’s van zoekmachines (SERPs). Voordat u dit doet, moet u echter aan verschillende criteria voldoen. Ten eerste moet u de Google-reviews van uw klanten uitschakelen (Google tolereert geen FAQ en reviews tegelijk) en op de eerste pagina van de SERP's staan op het door u gekozen trefwoord. Nu kunt u aan de slag met het maken van een lijst met veel gestelde vragen! Nu weet u wat een FAQ op uw website moet bevatten. Heeft u moeite met deze taak? Waar wacht u nog op om een beroep te doen op ons team van professionals? Wij zijn er om u te helpen met uw digitale strategie!

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken