Bouwen van e-commerce:
denk eraan de veiligheid van transacties van uw klanten te verzekeren

Wilt u een e-commerce beginnen? Verwaarloos het criterium van de veiligheid tijdens de transacties niet. Dit is een punt dat door de meeste starters van onlinewinkels vaak terzijde wordt geschoven. Maar volgens een studie van ACI Worldwide - een van 's werelds grootste aanbieders van digitale betaalsoftware - zijn de meeste klanten, 9 van de 10, bang voor betalingsfraude!

Dubbele authenticatie: middel tot geruststelling

Wat is dubbele authenticatie? Dit is een tweede middel om uw identiteit of uw bereidheid om een aankoop te doen, te verifiëren. Het helpt om kopers gerust te stellen, hun intentie te bevestigen en de veiligheid van de transactie te garanderen. De resultaten van dit onderzoek bij Franse consumenten benadrukken het belang van dubbele authenticatie. 80% is namelijk gerustgesteld nadat zij een code per sms hebben ontvangen om een online-aankoop te valideren. 68% van hen geeft blijk van dezelfde tevredenheid wanneer zij op het web verbinding moeten maken met de website van hun bank, 62% wanneer het gaat om hun banktoepassing om een uitgave te bevestigen.
ACI sterke authenticatie Credit: ACI Worldwide
Onderaan de ranglijst, bestaande uit de drie minst overtuigende elementen, vinden wij de geheime vraag (naam van uw jeugdvriend, het geboortejaar van uw vader, enz.) en de vingerafdrukherkenning. Ten slotte ergert meer dan 30% van de respondenten zich aan gezichtsherkenning!

Wat zijn de bepalende criteria bij het online kopen?

Wat voor de Franse consument vooral belangrijk is, zijn de leveringskosten (51%), gevolgd door de prijzen die door de site van de handelaar worden aangeboden (49%) en de leveringsvoorwaarden (42%).

ACI CRITERIA Credit: ACI Worldwide
Vreemd genoeg benadrukt de studie de angst van de Fransen om opgelicht te worden! Zij zijn bang om het slachtoffer te worden van betalingsfraude, vooral wanneer zij hun telefoon gebruiken. De betaalmiddelen waarin zij het volste vertrouwen hebben zijn maaltijdcheques, tegoedbonnen, kaarten met codes en cheques. Zij zijn echter veel voorzichtiger wanneer zij geconnecteerde objecten, cryptomunten of zelfs een chatbot moeten gebruiken.

En hoe zit het in België?

Worldline België heeft ook een enquête gehouden in ons vlakke land. Het jaar 2021 heeft verscheidene koopgedragingen van Belgen aan het licht gebracht. Er werd een toename van elektronische betalingen met 14,5% vastgesteld. Het aandeel van de online betalingen is met 23% gestegen ten opzichte van vorig jaar en met 57% ten opzichte van 2019 vóór de komst van de pandemie. "De consumenten zijn eraan gewend geraakt om online te kopen, maar behalve dat het een trend voor henzelf is, zien wij dat dit ook vertaald wordt bij veel handelaren die de weg naar het internet steeds meer weten te vinden. De toename van online en mobiele betalingen is structureel en zal naar verwachting blijven toenemen", aldus Vincent Roland, Managing Director van Worldline België en Head of Merchant Services, in een verklaring.

De tendens, die in 2020 is begonnen na de lockdown, lijkt zich in 2021 te hebben voortgezet en zal volgend jaar aanhouden. Daarom zijn outreach en voorlichting van essentieel belang om onlineconsumenten binnen te halen en te vermijden dat zij zich zorgen maken bij het winkelen. Bij Online zijn onze teams opgeleid in het bouwen van e-commerce. 2022 staat voor de deur, waar wacht u nog op om met beide voeten in de toekomst te springen? Vertrouw ons uw gekste project toe! Wij zijn bereikbaar per e-mail of per telefoon, neem contact met ons op!

Meer tips voor het beheer van uw e-commerce

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken