Er is niks frustrerender dan het maken van kwaliteitsvolle artikelen die uw doelpubliek niet optimaal bereiken. Om uw blog van de grond en uit de schaduw van een beperkte kring te krijgen, is een reeks acties nodig. Hier zijn 10 professionele methodes die u absoluut moet gebruiken.
1. Bepaal een strategie
Afhankelijk van de aangeboden inhoud en het doel dat u zich gesteld heeft, zet u een effectieve actie op om een maximaal lezerspubliek te bereiken. Aarzel niet om winnende strategieën te accentueren en andere te verbeteren.
2. Gebruik alle sociale media
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn: uw potentiële doelpubliek ligt binnen handbereik. Geef de voorkeur aan de meest geschikte kanalen waarbij u uw taalgebruik aanpast aan het gebruikte sociale netwerk (bericht, illustraties, agenda...).
3. Denk aan de SEO
Zoals elke publicatie op het net, moet uw blogartikel gebaseerd zijn op een degelijke natuurlijke referentie. Om opgepikt te worden, u te onderscheiden van de massa en naar voren te worden geschoven, moet u de SEO optimaliseren op alle vlakken: trefwoorden, titel, foto's ...
4. Verzorg het visuele
Goed geïntegreerde foto's, grafieken en afbeeldingen worden gemakkelijker gedeeld. Houd er ook rekening mee dat uw publicatie geschikt is voor alle soorten media. Smartphones en tablets komen steeds vaker voor.
5. Wijzig de verschillende versies
Om een zo breed mogelijk publiek te bereiken, zal u aan de formulering moeten werken volgens het platform dat u gebruikt. Dezelfde inhoud zal efficiënter zijn als deze wordt aangepast aan het gebruikte medium.
6. Praat erover met collega’s en vrienden
Verwaarloos de traditionele mond-tot-mondreclame niet en promoot uw werk in de professionele (partners, klanten...) en privésfeer (familie, vrienden, diverse activiteiten...), afhankelijk van de mensen die u wilt bereiken.
7. Leg contacten
Ga op zoek naar blogs, pagina's en andere relevante publicaties over hetzelfde onderwerp en laat gerust een commentaar achter met een link naar uw eigen artikel.
Maak gebruik van deze mogelijkheid om een connectie of zelfs een uitwisseling tot stand te brengen die u ten goede komt.
8. Benader influencers
Het benaderen van gevestigde namen in uw vakgebied kan u een ongekende visibiliteit opleveren. Eén enkele share van een van deze referenties zal een enorme impuls geven aan uw artikel. Om hen aan te trekken, moet u zich onderscheiden van de massa!
9. Lanceer "afgeleide producten"
Om uw werk in de schijnwerpers te zetten, kunt u denken aan het verspreiden van uw artikel in verschillende vormen. Het maken van video's, het creëren van infografieken, storytelling, dat is allesbehalve tijdverspilling.
10. Publiceer het nog een keer
Als u de invalshoek verandert (tijdstip, stijl, formulering...), loont het de moeite om uw artikel meerdere keren en op verschillende netwerken te publiceren om een breder lezerspubliek te bereiken. Als u hier meer over wilt weten, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Onze experts staan tot uw beschikking.