Als eenmanszaak of kleine en middelgrote onderneming (kmo) is het niet ongewoon dat u met een aanzienlijke hoeveelheid werk te maken krijgt. Multitasking is een realiteit waaraan moeilijk te ontsnappen valt. Gelukkig helpen AI en de chatbot eenmanszaken en kmo’s bij hun dagelijkse bezigheden.
Kunstmatige intelligentie als back-up
Om hun ontwikkeling voort te zetten, worden alle eenmanszaken en kmo’s geconfronteerd met een toename van het aantal uit te voeren taken, te verwerken gegevens en met een uitbreiding van de diensten die zij moeten leveren. Gelukkig kan kunstmatige intelligentie (AI) hen daarbij helpen. AI kan zorgen voor een snelle verwerking van gegevens. Zo is het mogelijk een chatbot op te zetten.
Hoe kan de chatbot mijn bedrijf helpen?
De chatbot stelt u in staat uw krachten te bundelen, een dienst te verlenen die normaal uitgevoerd wordt door een medewerker en bij te dragen tot de verbetering van de relatie met uw klanten. Hoe doet u dat?
- Extra werkkracht
De chatbot bespaart veel tijd. Ze helpt klanten die vragen hebben en maakt het filteren van verschillende verzoeken mogelijk. Dat wil zeggen dat ze de eenvoudigste vragen van klanten zal kunnen beantwoorden (openingsuren, volgen van een bestelling, aangeboden diensten, prijzen, enz.). Ze kan ook klantgegevens opvragen tijdens de follow-up van een bestand of bij de uitwisseling van een dienst ("schrijf u in op onze nieuwsbrief om 10% korting te krijgen", "een PDF-gids met alle beste praktijken voor eenmanszaken en kmo’s", "een welkomstgeschenk", enz.). - Help uw medewerkers
Dankzij het gebruik van de chatbot zijn uw medewerkers eindelijk bevrijd van tijdrovende taken. U bespaart kostbare tijd, want zij kunnen zich met belangrijkere taken bezighouden en zijn efficiënter in het opvolgen van een dossier dat door de chatbot is doorgegeven. De gegevens en het probleem zijn duidelijk aangegeven, ze moeten het alleen nog overnemen! - Verbeterde klantenrelatie
Met de chatbot kunnen vragen van klanten snel beantwoord worden, op elk moment van de dag of nacht. De 24/7-service zorgt voor tevredenheid bij de klanten, die weten dat hun vraag direct wordt behandeld.
Welke software moet u gebruiken om een chatbot op te zetten?
● laat toe om polls te doen op Messenger
● ideaal om de verwachtingen en behoeften van uw klanten te begrijpen
● goede manier om aan uw zwakke punten te werken
- intuïtieve interface
- mogelijkheid om een avatar voor uw bedrijf te creëren (versterkt de klantenrelatie en -identificatie)
- vraag-antwoordformat (een klantenparcours plannen om hun probleem op te lossen)
- constructie dankzij de no-code (gemakkelijk te gebruiken)
- vereenvoudigde interface
- chatbot kan in vele platforms geïntegreerd worden (WhatsApp, Messenger, Telegram, sms, Line, Livechat, ...)
- u kunt de chatbot een persoonlijkheid geven
- chatbot kan geïntegreerd worden in bijna alle berichtensystemen (Twitter, Facebook, Messenger, enz.)
- zendt berichten rechtstreeks naar agenten die online zijn
Nu gelooft u ons als wij u vertellen dat AI en de chatbot eenmanszaken en kmo’s helpen. Online heeft ook zijn eigen chatbot om uw vragen zo optimaal mogelijk te behandelen. Wilt u een chatbot voor uw website opzetten? Neem nu contact met ons op!