Webshop
5 tools om een product in de kijker te zetten

U hebt een e-commerce-site ontwikkeld. Dat is de eerste stap om uw omzet snel te verhogen. De volgende stap bestaat erin deze tool optimaal te benutten om de potentiële klant te overtuigen om over te gaan tot een aankoop. Wij geven u 5 tips om een product in de kijker te zetten en aantrekkelijker te maken voor de internaut.

1. De productfiche

Dat is uiteraard het eerste cruciale element om uw klant te informeren over het product. Deze fiche bevat één of meer foto’s, een beschrijving, de prijs en diverse gegevens, zoals de leveringsvoorwaarden.

De foto’s moeten kwaliteitsvol zijn om uw lezer te overtuigen. De beschrijving moet origineel en ‘to the point’ zijn. De prijs moet duidelijk vermeld worden, aangezien dit voor de klant essentiële informatie is. Hetzelfde geldt voor de leveringskosten.

2. De gebruikerservaring

De mens zal altijd meer vertrouwen hebben in ‘medemensen’ dan in gepatenteerde verkopers. Het is belangrijk om de gebruikers van uw product de kans te bieden om hun bevindingen te formuleren op uw site of via de sociale netwerken. Blijf echter meester van de opmerkingen die gepubliceerd worden. Verwijder niet alle negatieve opmerkingen. De internauten zouden dat onmiddellijk opmerken. Maar vermijd dat onjuiste, kwaadwillige of beledigende opmerkingen gepubliceerd worden.

Het kan ook nuttig zijn om te verwijzen naar blogs van gebruikers van uw producten. Er wordt ook steeds meer een beroep gedaan op influencers, met name youtubers, die in zeer korte tijd een zeer groot publiek kunnen bereiken.

3. Een interactieve zone

Aansluitend bij het vorige punt is het belangrijk ten dienste te staan van uw klant. Een echte gemeenschap te creëren die u verenigt met hem. De sociale netwerken zijn een sterke tool op dit vlak. Facebook is het meest populaire netwerk.

In dezelfde gedachtegang is het interessant vragen te beantwoorden en problemen op te lossen waarmee uw klanten geconfronteerd worden. Een FAQ-zone is ideaal. U staat ten dienste van uw klanten en zij zullen u hier dankbaar voor zijn.

4. Downloadbare bestanden

Om alle vragen te beantwoorden en zoveel mogelijk problemen op te lossen waarmee uw klanten geconfronteerd worden, is het nuttig om toegang te verlenen tot belangrijke documentenGebruiksaanwijzingen, technische fiches, probleemoplossingsgidsen kunnen gemakkelijk ter beschikking worden gesteld in de vorm van downloadbare bestanden. PDF is hiervoor een ideaal formaat.

5. Ruimte!

Het is evident maar wordt soms over het hoofd gezien: een product dat belangrijk is voor uw omzet moet heel sterk zichtbaar zijn op uw site. Waarom geen volledige pagina wijden aan sommige van uw bestsellers? Zet uw grootste troeven in de spotlights.

In deze context spreekt het belang van foto’s voor zich. Voor een pagina die indruk maakt, mag u niet beknibbelen op de kwaliteit en het aantal foto’s. Zonder de potentiële klant te veel nutteloze details te geven, moet u toch veel informatie verstrekken over uw belangrijkste producten.

 

Dit waren enkele tips die u zouden moeten helpen om de zichtbaarheid van uw producten op het net te versterken. Hebt u vragen of wilt u hier verder over uitweiden? Aarzel niet om contact op te nemen met ons team. Wij zijn marketingprofessionals en wij beantwoorden met genoegen al uw vragen.

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken