Voice Search SEO:
laat u horen

De opkomst van Voice Search leidt tot de introductie van een nieuwe positionering. Het is nu nodig om te anticiperen op de veralgemening van deze techniek door de SEO hieraan aan te passen. Smartphones en stemassistenten vereisen een iets andere aanpak dan natuurlijke referentiëring. Wij geven een aantal mogelijkheden mee die verkend kunnen worden.

Google vocal search seoActiveer uw conversatiereflex

Terwijl bij schriftelijke zoekopdrachten één woord (bloemist) kan volstaan, zullen de mondeling gestelde vragen uitgebreider zijn (Waar kan ik een bloemist vinden?). Dit zal tot andere resultaten leiden. Pas u aan door te werken aan langere lijsten met sleutelwoorden, inclusief vraagwoorden.

Bereid korte antwoorden voor

Het artikel moet to the point zijn en in de eerste regels de essentiële informatie bevatten. De voorkeur gaat uit naar het gebruik van korte, eenvoudige zinnen om een duidelijk en nauwkeurig antwoord te geven. Hierdoor zullen uw bezoekers verder willen lezen en belangstelling hebben voor de volledige publicatie.

Denk lokaal

Een groot deel van de mondeling gestelde vragen heeft betrekking op de lokale markt (waar?). Dit zijn zoekopdrachten naar bedrijven of winkels in de omgeving. Vergeet niet om uw Google My Business-fiche zo nauwkeurig mogelijk in te vullen en up-to-date te houden.

Verhoog de laadsnelheid

Een site moet zo snel mogelijk worden weergegeven om zo goed mogelijk aan de verwachtingen te voldoen. Dit is de belangrijkste hefboom van de performance van een site. Anders gaat de zoekmachine een andere weg zoeken... en de consument ook. Sta daar zeker bij stil.

Ga voor de koppositie

De koppositie, dat is het uiteindelijke doel. Een nog hogere ranking als het gaat om Voice Search SEO. Om dit te bereiken, moet aan veel criteria worden voldaan (kwaliteit van de site, trefwoorden, tags...). U wilt uw kansen optimaliseren? Aarzel niet om contact op te nemen met onze teams.

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken