De opkomst van Voice Search leidt tot de introductie van een nieuwe positionering. Het is nu nodig om te anticiperen op de veralgemening van deze techniek door de SEO hieraan aan te passen. Smartphones en stemassistenten vereisen een iets andere aanpak dan natuurlijke referentiëring. Wij geven een aantal mogelijkheden mee die verkend kunnen worden.
Activeer uw conversatiereflex
Terwijl bij schriftelijke zoekopdrachten één woord (bloemist) kan volstaan, zullen de mondeling gestelde vragen uitgebreider zijn (Waar kan ik een bloemist vinden?). Dit zal tot andere resultaten leiden. Pas u aan door te werken aan langere lijsten met sleutelwoorden, inclusief vraagwoorden.
Bereid korte antwoorden voor
Het artikel moet to the point zijn en in de eerste regels de essentiële informatie bevatten. De voorkeur gaat uit naar het gebruik van korte, eenvoudige zinnen om een duidelijk en nauwkeurig antwoord te geven. Hierdoor zullen uw bezoekers verder willen lezen en belangstelling hebben voor de volledige publicatie.
Denk lokaal
Een groot deel van de mondeling gestelde vragen heeft betrekking op de lokale markt (waar?). Dit zijn zoekopdrachten naar bedrijven of winkels in de omgeving. Vergeet niet om uw Google My Business-fiche zo nauwkeurig mogelijk in te vullen en up-to-date te houden.
Verhoog de laadsnelheid
Een site moet zo snel mogelijk worden weergegeven om zo goed mogelijk aan de verwachtingen te voldoen. Dit is de belangrijkste hefboom van de performance van een site. Anders gaat de zoekmachine een andere weg zoeken... en de consument ook. Sta daar zeker bij stil.
Ga voor de koppositie
De koppositie, dat is het uiteindelijke doel. Een nog hogere ranking als het gaat om Voice Search SEO. Om dit te bereiken, moet aan veel criteria worden voldaan (kwaliteit van de site, trefwoorden, tags...). U wilt uw kansen optimaliseren? Aarzel niet om contact op te nemen met onze teams.