Personal shopping heruitvinden
in 2022

Heeft u ooit gemerkt dat het u aan inspiratie ontbreekt bij het winkelen? Heeft u ooit geen tijd meer gehad om een outfit of een nieuw accessoire voor uw huis te kopen? Bent u niet op de hoogte van de nieuwste trends? Personal shopping in 2022 zou u kunnen helpen en ondersteunen bij uw dagelijkse taken! Bent u de weg kwijt? Laten we alles samen overlopen!

Wat is personal shopping?

Met personal shopping kunt u een personal shopper aanstellen. Dat wil zeggen, een persoon die een reeks artikelen voor u zal kopen. Natuurlijk houdt zijn of haar rol daar niet op, want om de "opdracht" uit te voeren, kan het nodig zijn dat hij of zij gesprekken voert met klanten. Op die manier kan die zich een goed idee vormen van hun smaken en verwachtingen. Meestal gaat het om boodschappen voor voeding, woonaccessoires of kleding. De personal shopper moet de uitgaven en de aankopen beheren volgens het maximumbedrag dat de klant bepaalt. Ofwel doet de personal shopper de aankopen en stuurt foto's ter goedkeuring naar de klant, ofwel wordt een persoonlijke sessie gepland. Die laatste bestaat erin de klant tijdens het winkelen te begeleiden en hem advies te geven.

Welke vaardigheden zijn vereist als personal shopper?

Natuurlijk moet de personal shopper een sterk gevoel voor mode en stijl hebben als hij of zij zich richt op kleding en woonaccessoires. Als hij of zij zich daarentegen gaat toeleggen op het kopen van levensmiddelen, moet die een goed gevoel en een neus voor koopjes en onderhandelen hebben, maar ook een goed contact met de klanten en op hun behoeften anticiperen.

Wat zijn de voordelen en moeilijkheden om personal shopper te zijn?

Positieve punten:

  • geld besparen in korte tijd
  • u hoeft geen voorraad of inventaris te beheren
  • werk dat leuk en plezierig kan zijn
  • zeer snelle totstandkoming van een vertrouwensrelatie met de klant

Negatieve punten:

  • moeilijk om een klantenbestand op te bouwen in het begin van de activiteit
  • wordt beschouwd als een luxedienst
  • sommige klanten kunnen veeleisend zijn en moeilijk tevreden te stellen
  • lange werktijden met flexibele werkroosters

Hoe een service als personal shopper promoten?

  • vermeld uw expertise, uw werkuren, uw ervaring, wat voor soort diensten u aanbiedt, wat uw relatie met de winkels is (vip-klant, begunstigde van speciale aanbiedingen of partners, enz.)
  • professioneel visitekaartje
  • website en actieve socialemedia-accounts
  • getuigenissen en referenties

Hoe beginnen als personal shopper?

Opleiding Allereerst moet u weten dat het mogelijk is om een opleiding of vorming tot personal shopper te volgen in mode- en ontwerpscholen. Als u al een diploma in communicatie of verkoop en marketing hebt, kunt u het ook goed doen. Vergeet echter niet uw gevoel voor mode en design aan te scherpen.

  1. Welk publiek?
    Personal shopping is niet voor iedereen weggelegd. U zult een zeer specifieke categorie van de bevolking moeten vinden. Het is aan u om te kiezen wat uw niche zal zijn: dokters, gepensioneerden, advocaten, beroemdheden, gehandicapten, enz.

  2. Uitbouw van uw netwerk
    Het ideaal is om met bepaalde winkels een bevoorrechte relatie op te bouwen: kortingen krijgen, als eerste weten wanneer er dagverse producten of nieuwe collecties komen, korting voor het aanbrengen van een nieuwe klant, enz.

  3. Verbeter uw vaardigheden
    Gebruik uw familie en vrienden om uw dienst te testen. Maak van de gelegenheid gebruik om hen naar hun mening over uw werk te vragen. Dit is een goedkope en ideale manier om uzelf uit te dagen en aan uw zwakke punten te werken.

  4. Trends en nieuwe ontwikkelingen volgen
    Het is van essentieel belang om actief te blijven op sociale media, de forums af te schuimen, de producten en de makers goed te kennen om te hopen door te breken en uw geloofwaardigheid en deskundigheid op te krikken.

Wie zijn de hoofdrolspelers in personal shopping?

Printemps, het gespecialiseerde mode-, luxe- en schoonheidsmerk

biedt een service van personal shopping aan

de dienst is niet betalend en u hoeft geen minimumbedrag uit te geven

om tijd te besparen, een nieuwe stijl uit te proberen, nieuwe merken te ontdekken Printemps biedt een quiz aan om te bepalen wie uw ideale personal shopper is.

Screenshot printemps.com - personal shopper quiz

Zodra u de quiz hebt beëindigd, biedt het merk u verschillende keuzemogelijkheden die aan uw verwachtingen kunnen voldoen. Elk heeft tabellen waarin het zijn nieuwste stijlvondsten onder de aandacht brengt.

Screenshot printemps.com - personal shopper board

Het is dan mogelijk om een afspraak te maken voor 1 uur in de winkel of 30 minuten via videoconferentie.

Ikea, de specialist voor uw woning

  • biedt een dienst voor personal shopping aan in de winkel
  • de klant gaat met een boodschappenlijstje en betaalt de winkel
  • hij/zij haalt zijn/haar aankopen iets later op (er kan ook over een bezorgdienst gesproken worden)
  • om uw woningdecoratie te vervolledigen met de perfecte accessoires

ShipTo, levering van boodschappen

  • biedt een dienst voor personal shopping aan in samenwerking met Carrefour
  • de onlinedienst verzamelt de productaanvragen van de klant
  • de personal shopper belt de klant op om alternatieve producten voor te stellen als die niet beschikbaar of niet voorradig zijn
  • gratis levering voor bestellingen van meer dan 50 euro
  • maximum levering 4 km van de winkel in kwestie

PointCarré, mode voor iedereen

  • biedt een dienst voor personal shopping aan
  • dienst wordt aangeboden zonder aankoopverplichting
  • geeft de mogelijkheid klanten te adviseren bij het samenstellen van outfits die aan hun eisen en budget voldoen
  • online afspraak maken
  • biedt een sessie van 1u30 met de personal shopper

Wat is de toekomst van personal shopping?

Personal shopping staat in 2022 symbool voor de perfecte droom van de consument. Dit soort diensten zal inderdaad steeds meer toenemen, omdat zij bieden waar de klant al vele jaren naar op zoek is: personalisatie! Een klantendienst die het mogelijk maakt de koper face to face te adviseren, zich alleen met zijn doel bezig te houden en hem te helpen zijn problemen op te lossen, daarin ligt de toekomst van de business. Niet alleen maakt personal shopping de service sneller, menselijker en persoonlijker, maar het helpt ook om een zeer sterke en uitzonderlijke vertrouwensrelatie met uw klanten op te bouwen! Deze trend heeft een mooie toekomst voor zich en zal in de komende jaren waarschijnlijk een dienst worden die door uw klanten wordt verwacht.

Waar wacht u nog op om een voorsprong te nemen op uw concurrenten en te beginnen met de ontwikkeling van personal shopping in 2022? Bent u van plan om als zelfstandige te beginnen? Wij zijn er om u te helpen een geavanceerde website te maken! Neem contact met ons op voor meer informatie!

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken