Hoe kan ik mijn e-commerce
ecologischer maken?

Hoe kan men de behoefte aan resultaten verzoenen met een meer ecologische bedrijfsvoering? Online begeleidt u om de juiste reflexen in uw bedrijf te integreren. Sinds de gezondheidscrisis heeft de e-commerce zich ontwikkeld en de online aankopen nemen alleen maar toe. Helaas heeft dat, zoals elk soort activiteit, een impact op de planeet. In het bijzonder wat de levering en de verpakking betreft. Daarom is het tijd om uw mening te veranderen en uw online winkel meer “eco friendly” dan ooit te maken!

Waarom moeite doen?Illustratie - Concept van ecologie, recycling, geen afval

Hoe meer leveringen u voor uw klanten doet, hoe meer vervuilende vervoersmiddelen (vliegtuigen, boten, vrachtwagens, enz.) u nodig hebt. Dit verhoogt de uitstoot van broeikasgassen en draagt bij tot de vervuiling. Om iets voor de planeet te doen en te voorkomen dat u milieubewuste klanten verliest, is het tijd om wat veranderingen aan te brengen. In feite brengt u nieuwe waarden naar voren waarmee u nieuwe klanten zult winnen. De laatste jaren worden de consumenten gemotiveerd door hun intenties. Dit is uw kans om hen te laten zien dat u hun waarden deelt.

Hoe wordt u een pionier in groene verandering voor uw e-commerce?

  1. Voorkeur voor minder vervuilende leveringsmethoden
    Het is niet gemakkelijk, vooral als u internationaal levert, om een minder vervuilend vervoermiddel te vinden. Niettemin is het mogelijk vliegtuigen te vinden die minder CO² verbruiken, elektrische of hybride voertuigen, enz. Als u een plaatselijk bedrijf bent, kunt u ook per fiets leveren (zoals nu al het geval is voor veel voedselbezorgingsapps).

  2. Kies voor milieuvriendelijke verpakking
    De toename van het afval wordt veroorzaakt door overtollige verpakking en pakketjes. Om overdaad te voorkomen, kunt u best verpakkingen gebruiken die gerecycleerd zijn of die gemakkelijk te recycleren en compact te maken zijn. Natuurlijk zal de keuze van zo'n verpakking uw kosten verhogen, maar als uw klanten uw waarden volgen, zullen zij bereid zijn het verschil te betalen! U staat hen toe trouw te blijven aan hun overtuigingen.

  3. Zeg "nee" tegen plastic voor eenmalig gebruik
    Een van de ergste vijanden van de planeet is plastic! Plastic voor eenmalig gebruik in het bijzonder, omdat het zeer moeilijk te recyleren is en de bodem en de oceanen overmatig vervuilt. Het is van essentieel belang dat u niet elk voorwerp afzonderlijk inpakt. Wij raden u aan biologisch afbreekbare zakken te gebruiken of zakken van gerecycleerd materiaal.

  4. Verzamelen van plaatselijke producten
    Wat is er ecologischer dan kopen bij plaatselijke producenten? Geef de voorkeur aan korte circuits om uw grondstoffen te verkrijgen, zet kleine winkels in de kijker, gebruik plaatselijke producten, enz. Al deze technieken zullen u in staat stellen de vertrouwensrelatie met uw klanten te versterken en uw reputatie te verbeteren.

  5. Verdelen van de stock
    Heeft u om de afstand tussen de leveringen naar uw klanten te verkorten ooit overwogen magazijnen op verschillende plaatsen te huren om uw goederen op te slaan? Met deze methode kunt u verre verplaatsingen tegengaan door de voorkeur te geven aan het dichtstbijzijnde magazijn om het artikel in kwestie te leveren.

  6. Kortingen voor diensten
    Wilt u uw verpakkingen, kartons of zakken kunnen hergebruiken? Bied een korting aan aan iedereen die zijn potjes, bakjes of verpakkingen meebrengt wanneer hij de winkel bezoekt. Een eenvoudige manier om uw publiek bewust te maken van hun invloed op het milieu.

De overgang naar een groenere e-commerce gebeurt niet in een vingerknip. Het is een hele strategie die uitgerold en ondersteund kan worden door statistieken, video's, grafieken om aan uw klanten te laten zien welke inspanningen u geleverd hebt! Klaar om een online winkel te maken? Neem contact op met ons team van professionals!

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Alles weigeren
Instellingen aanpassen
Sta alles toe
Cookie-instelling bewerken