Sinds 11 mei heft België geleidelijk de beperkingen op die werden opgelegd als gevolg van COVID-19. Voor velen onder ons betekent dit een terugkeer naar onze activiteiten. Na twee maanden sluiting is de heropening zeker geen gemakkelijke opgave. Om u door deze moeilijke periode heen te helpen, bieden wij u een paar tips aan om u te helpen organiseren en uw productiviteit te verhogen.
Hoe slaagt u erin om uw klanten terug te laten komen?
De eerste taak bestaat erin een eerste stap te zetten in de richting van uw klanten en hen op de hoogte te brengen van uw heropening. Maak hiervoor gebruik van alle beschikbare communicatiemiddelen. Indien u over een klantenbestand beschikt, stuur uw klanten zeker een nieuwsbrief. Dit zal een sterke medestander zijn en zal de band met hen versterken.
Concentreer u op de volgende punten:
- Gebruik impactvolle titels
- Vermijd woorden die als spam kunnen worden gekwalificeerd (gratis, ...)
- Wees kort en bondig
Om de aandacht van het grote publiek te trekken, verspreidt u de informatie op uw sociale netwerken en op uw website. Communiceer! Dit is essentieel voor de zichtbaarheid.
Als u nog steeds niet over deze communicatiemiddelen beschikt, is het wellicht tijd om de implementatie ervan te overwegen. Onze teams staan tot uw dienst om uw online aanwezigheid te ontwikkelen. Ze bieden u zelfs training aan!
Welke boodschap moet u overbrengen?
Zorg ervoor dat de informatie die u deelt nuttig en relevant is. Klanten willen misschien weten wat uw openingstijden zijn. Als ondernemer of zelfstandige is het uw plicht om uw prospects zoveel mogelijk gerust te stellen.
Door de crisis hebben bedrijven bepaalde maatregelen moeten nemen om de deuren te mogen heropenen en de veiligheid van de klanten te waarborgen. Vertel het maar!
Tegenwoordig zijn alle smartphones uitgerust met een camera. Neem video's op tijdens de desinfectieprocedure en deel deze met uw gemeenschap.
Hoe kunt u voor een unieke instore klantenervaring zorgen?
De heropening is slechts een eerste stap in een langdurig proces, aangezien het maanden kan duren om de gezondheidscrisis te overwinnen. Zorg ervoor dat het bezoek zo aangenaam mogelijk wordt voor uw klant. Vermijd lange wachtrijen door afspraken aan te bieden. Bovendien kunt u de bezoekersstroom via sociale netwerken delen. Als de wachtrij voor uw vestiging te lang wordt, breng dan uw gemeenschap op de hoogte. Denk eraan om uw klanten een cadeautje te doen als ze voor een bepaald bedrag kopen. Wat dacht u van een herbruikbaar masker met uw logo? Om klanten aan zich te binden, biedt u hen een kortingscoupon aan die ze bij hun volgende bezoek kunnen gebruiken en die beperkt is in de tijd.
Winkelervaring opvolgen
Nodig uw prospects uit om zich aan te melden voor uw nieuwsbrief en geef aan dat deze uitsluitend voor informatieve doeleinden zal worden gebruikt. Stuur een dankwoord met een evaluatieformulier. Dit zal hen in staat stellen hun bezoek te evalueren en eventuele suggesties te doen.
Een essentiële succesfactor
Online blijft u begeleiden in deze moeilijke periode. Onze diensten staan altijd tot uw beschikking.